Lördag - kampen går vidare!!

Sov till kl 11 idag, kunde inte lägga mig förrens vid 02 å somnade vid 03.
Kan inte annat än å tänka på min bebis Bamse nu, ser bara det svarta i det
hela å att det värsta kan hända.. :( Men ksk bättre att vara förberedd på det värsta?

Åååh jag vill inte.. :( Vrf ska vissa behöva kämpa livet ut medans andra bara glider
på ett bananskal? Jag fattar inte? Jag har kämpat sen jag var ungdom..

En ny vän till mig från Shiloh gruppen på FB Ewa, jag är dig evigt tacksam för all tid
du lägger på att hjälpa oss. Om du visste hur mkt det värmer i mitt hjärta.. <3

Dagarna går och jag får mer och mer panik i kroppen..
Om det vore en människa det handlade om så hade det ju inte direkt varit
på tal om pengar eller att denna kanske skulle få lämna jordelivet pga dålig ekonomi?
Nä men när det gäller djur, våra underbara tryggheter så ska det genast kosta en
massa pengar så det blir en fråga mellan liv och död? Livet är så orättvist..

Idag måste jag försöka få i mig lite mat, försöker hela tiden men mår illa direkt jag
får nått i magen. Jag vet att det inte hjälper att svälta sig själv i sånna här lägen.
Och det gör jag inte, jag har bara en klump i magen och jag får inte i mig nån mat.. :(
Jag kollar in i Bamses ögon hela tiden, säger hur mkt jag älskar honom och då kommer
tårarna. Detta måste bara gå vägen. Jag älskar dig så otroligt mkt Bamse.. <3

Hoppas denna lördag ger mig lite ljusare tillvaro och att jag hittar det som kanske kmr
hjälpa oss framåt i denna svåra kamp.. Jag ger mig inte, fan ta den som säger att jag
inte kämpar för Bamse.. Jag kämpade i höstas när i princip alla (icke hundmänniskor)
ville att jag bara skulle släppa honom och inte lägga ut nära 40.000.- på en OP.

ALDRIG, de som säger så är inte värda vatten i mina ögon..

I höstas hände olyckan på en Lördag, jag fick åka in akut till Blå stjärnan i Göteborg.
Då gjordes inga operationer förrens på måndagen och jag hade då endast 1 dag på
mig att fixa dessa 40.000.- till operationen då vi åkte in på lördag eftermiddag och
operationen skulle bli på måndag morron. Tack vare min underbara mamma så fick
Bamse stanna hos mig.. <3 Jag älskar dig mamma, du är den mest omtänksamma
personen jag känner. På måndag morgon ringde Blå stjärnan mig och frågade hur
de skulle göra.. Jag fick glädjetårar av att kunna säga:

OPERERA BAMSE, GÖR DET BÄSTA NI KAN!! HAN SKA FÅ STANNA HOS MIG
JAG GER INTE UPP FÖR HONOM HAN ÄR EN UNDERBAR HUND SOM JAG ÄLSKAR.

De sa okej vi ska fixa detta och vi la på.. Det var ett par oroliga timmar efter det
å jag ringde ner till Blå stjärnan flera ggr för att höra om det var klart och om OP
hade gått bra. Till sist fick jag som svar att operationen var klar och sköterskan
skulle springa ner och höra så allt hade gått bra. Och det hade det.

Jag föll åter i glädjertårar.. Älskade Bamse, jag sa ju att vi skulle fixa detta.. <3

Det var ett par jobbiga veckor som blev jobbiga månader för att kunna kämpa
oss fram så du mådde bättre. Och du är så stark min lilla älskling.
Du pep till en gång när du blev påkörd, du hade inte varit bångstyrig alls på
Blå stjärnan du hade varit så snäll så sköterskorna å alla som hade tagit hand
om dig sa att dom skulle sakna dig och att du var en underbar hund.

Jag brast ut i gråt när en tjej kom ut med dig, du kom haltandes på tre ben
med huvudet mellan benen.. :( Du var så ledsen men när du såg mig så började
du vifta på svanen, la ditt huvud i mitt knä.. Jag kunde inte sluta gråta.

Vi gick igenom lite sjukgymnastik sen åkte vi hem.
Först fick vi stanna i Kungälv för att hämta ut smärtstillande och antiinflamatoriska
mediciner till dig. Sen bar det hemåt till våran trygga lägenhet.. <3

Jag vet inte hur många timmar jag låg på golvet i hallen med dig den kvällen
på alla filtar jag hade lagt ut så du skulle ligga skönt de kommande veckorna
då du endast fick vara inlåst i hallen pga att du inte fick röra på dig eller anstränga
dig mkt den första tiden. Du utvecklade dig så fort, jag är så stolt över dig.

Det gör så ont i mig att du nu åter har det jobbigt.
Men du säger ingenting, du tar dina smärtstillande tabletter utan att säga emot.

Nu tar vi nya tag, ny dag nya utmaningar..

Men jag släpper dig aldrig, kommer alltid att älska dig..
Tack för att du fått vara min och jag hoppas på många fler år tillsammans med dig.. <3

Din älskade bästa vän //Marielle


Kommentarer
Postat av: Petra

Sitter här och gråter! Hoppas att allt ska bli bra, tänker på er!

2011-08-06 @ 13:07:05
URL: http://angaria.blogg.se/
Postat av: Petra

stackars liten:(

2011-08-06 @ 13:20:13
URL: http://enbartpetra.blogg.se/
Postat av: Petra

sv: Ja hoppas det blir bättre!<3

Jo det är bara bra:)sjdå?kram

2011-08-06 @ 13:31:18
URL: http://enbartpetra.blogg.se/
Postat av: Petra

sv: nej det förstår jag:/

Jag ska in till stan äta på resturang med min kompis:) sj? kram

2011-08-06 @ 13:35:05
URL: http://enbartpetra.blogg.se/
Postat av: Petra

sv: det blir det nog:) klart:) vi kan följa varandra?=) kram

2011-08-06 @ 13:39:59
URL: http://enbartpetra.blogg.se/
Postat av: Petra

sv: bra:) lagt till dig med nu. kram

2011-08-06 @ 13:43:52
URL: http://enbartpetra.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det är bara bra med mig, lite förkyld bara. Va trevligt att du läser, ja jag läser din blogg :) Å jag har inte tagit bort dig :) Men även jag har varit dålig på att kommentera, och har inte vetat om du läst min blogg eller inte. men nu vet jag så nu ska det bli ändring. Jag hoppas du kommer må bättre, det är inte kul när någon "nära" måste tas bort eller inte mår bra men man måste tänka på hur mycket dom orkar. Styrkekram till dig

2011-08-06 @ 14:53:49
URL: http://jeennifeera.blogg.se/
Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

Bara bra här, med dig? Det är ju sommar så jag njuter av den just nu :)

2011-08-06 @ 15:05:06
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Jennifer

Du har så rätt. Idag hade jag någon plan om ridning och promenad med hundarna, MEN har fått satans ont i ryggen och halsen så tror jag måste strunta i ridningen :( Men Bättre att försöka bli frisk. vad ska du göra då? Kram

2011-08-06 @ 15:23:47
URL: http://jeennifeera.blogg.se/
Postat av: Jennifer

TackTack, okej ja ha en liten myskväll med lite film eller något, rå om varandra bra. Kram

2011-08-06 @ 15:43:28
URL: http://jeennifeera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0