Reta gallfeber

Jag måste göra detta inlägg fastän det kommer reta gallfeber på vissa.. Jag ber om ursäkt isf men jag måste bara skriva av mig.. Jag hatar när folk ska skryta över hur jävla mycket pengar de har och att de ser ner på de som inte lyckas skaffa jobb och därmed ha en bra ekonomi. Själv har jag sökt jobb flitigt (tro det eller ej) sen i februari.. Jag har varit på arbets intervjuer och på ett jobb slogs jag ut vid mål linjen som nr 2 av nästan 2000 sökande.. Detta knäckte mig rätt mycket och man kände sig inte för glad när man fick beskedet att anställningen gick till en annan tjej pga att hon bodde i Lösöse och på så sätt hade nära till både Uddevalla och Göteborg för att kunna jobba. Dock var inte jobb i Göteborg något som sades i annonsen utan det fick jag höra på intervjun. Även om jag kunde ta mig till Gbg så var det enklare med tjejen som hade närmare dit.. :( Vissa har uttryckt sig väldigt illa och fel mot mig ang vad ni tycker om att jag e arbetslös.. Detta har gjort att ni sjunkit rejält i mina ögon.. En dag kanske det e ni som är i min sits och jag som har jobb och har det stabilt ekonomiskt!? Men så tänker ni såklart inte, bara ni har det bra så.. :) Men ibland ska man tänka längre än näsan räcker. Ni som tycker man är värd mer om man har jobb och pengar ist för att man gör sitt bästa och ger all min kärlek till de som verkligen behöver det. Jag kanske inte har det bra ekonomiskt men jag har mycket kärlek att ge.. Tänk på den.. Är inte människorna i fattiga länder lika mycket värda för er som tänker så heller? Jag har aldrig tidigare varit den som inte jobbat eller suttit hemma.. Jag har alltid jobbat från det att Nadja var ett år.. Men tyvärr har det blivit tuffare och mer å mer konkurrens på arbetsmarknaden.. :( Under 8 år slet jag och jobbade och betalade allt både för mig, Nadja och mitt ex så kom fan inte å säg att jag inte kämpat under åren. Sen finns det de som tänker på Joel och tycker synd om honom pga att jag inte har jobb och pengar!? Jag fattar inte, sköt er själva? Tror ni inte vi kan sköta detta själva? Och tror ni jag tvingar fast mig vid honom? Skulle inte tro det.. Vi älskar varandra enormt mycket och jag fixar alltid på ena eller andra sättet så han får för halva hyran och elräkningarna.. Sen köper jag en massa mat varje månad.. :) Jag har aldrig varit den som gillar att snylta på andra och jag har aldrig gjort det.. Så snälla ha inga förutfattade meningar!! Lev erat liv och ta hand om era egna bekymmer!! Ingen har det perfekt livet ut, alla har problem någon gång i någon slags form.. Å då kommer jag skratta åt er som trycker ner mig nu.. Man kan inte köpa kärlek och lycka, tänk på det.. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-12-23 @ 08:51:32
URL: http://lizzojohansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivet!!!



Pengar är inte allt i livet, sålänge man klarar sej och man har mat på bordet så ska man vara lycklig,



personerna som har sagt saker till dej är ruttet gjort.

Om dom nu har så bra ekonomi,skryter om det..Hur är då deras liv bakom den fasaden? hmmm ja vem vet?



Jag tycker du ska skita i vad andra säger,tycker och försöka låta bli att ta åt dej av det. (fast det inte är lätt)

Du kommer få ett jobb så småningom. Du anstränger dej,söker mer kan du inte göra.

Så skit i dessa personer som bara försöker trycka ner dej,dom är inte ens värda din energi eller vänskap.



"personer som inte tror att du kommer klara det här är inte personer som du behöver ha i ditt liv"



KRaaaam

2011-12-23 @ 08:56:27
URL: http://lizzojohansson.blogg.se/
Postat av: Lina Henke

Du har helt rätt. Och du ska aldrig ens känna så! Varför skulle någon annan vara bättre pga av ett jobb? Jag hade fast jobb inom psykiatrin och bra lön, och jaa nu är jag arbetslös, och studerande, det är verkligen inga jättepengar! Pengar är inte allt! Hellre lycklig och fattig, än rik och ensam. Tänk på de! Pusss sötis.

2011-12-23 @ 09:01:48
URL: http://linnssa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0