Reflektioner om boken "Jag kommer sen"

Har nu läst klart hela boken och jag blir helt varm i kroppen av alla känslor och kärlek som boken sprider. Underbara Anne-Britt som så många andra föräldrar varit med om det värsta man kan gå igenom som förälder att mista sitt barn genom diskoteksbranden i Göteborg 1998. Denna starka kvinna orkar dessutom hjälpa många andra runtomkring trots hennes kamp att kunna leva vidare utan sin dotter Johanna i livet. Men ändå vet hon att Johanna finns runt henne. Hon tar kontakt med medium och provar det mesta för att komma i kontakt med sin dotter. Boken är så bra skrivet så man kan inte släppa den, i flera nätter har jag suttit uppe till 3 på natten och läst. Likaså inatt.. När jag kom till sista sidan och läst klart kände jag: men nu då? Jag vill läsa mer, den kan inte vara slut redan? Man ville fortsätta följa Anne-Britts resa efter hon flyttat till spanien. Nu har jag den chansen, dock på ett annat sätt genom hennes blogg. :-) Efter varje kapitel stannade jag upp och tänkte. Vilken jobbig resa de anhöriga gått igenom, men ändå så fin historia. Från något så jobbigt så har Anne-Britt gjort något fint av det. Hon har hjälpt andra som också gått igenom denna kamp. Åkt till annat land och hjälp anhöriga som varit med om en likvärdig brand och förlorat sina barn/syskon/vänner/anhöriga. Jag skriver verkligen från hjärtat när jag säger att jag är evigt tacksam att jag fått läsa denna bok och fått komma så nära inpå flera anhöriga i deras kamp tillbaka till det normala livet igen efter katastrofen. Den får en att inse att man ska ta vara på varje dag med sina nära och kära. Tänk på att varje dag är guld värd och ös verkligen på med kärlek och låt dina nära och kära veta hur mycket de betyder för dig och hur mycket du älskar dom. Tack åter igen till Anne-Britt och Eva som tillsammans med många andra inblandade med mycket arbete och intervjuer fått ihop denna underbara bok. /Marielle


Kommentarer
Postat av: Eva Wiklund

Åhh, så fint skrivet! Och så roligt att boken verkligen kom att betyda något för dig. Min ambition när jag skrev den var ju att den skulle komma till "användning" genom att folk inspireras av Anne-Britt. Det gjorde jag ju själv under hela skrivprocessen. Jag tänker ofta, ofta på detta med att man fakstikt måste ta vara på de små stunderna i livet med sina nära och kära!

2011-11-30 @ 17:29:27
URL: http://evawiklund.blogspot.com/
Postat av: Lina Henke

Sv: Är det? Jag scrolla ned och titta men inte överdrivet inlägg om de? Sedan gäller det att prata om något speciellt för att få mera läsare. ^^ ! Hehe. Men jag tar till mig tipset och får se om jag bättrar mig. :P Hehehe. Puss

2011-11-30 @ 17:42:09
URL: http://linnssa.se
Postat av: Där jag sätter mina spår

Tack söta du för dina fina kommentarer om boken!Det värmer mig så mycket när den uppskattas. Jag blir glad över att den inspirerar och verkligen får en att tänka till. Jag har ju min son Thomas och vi har tackochlov en fin relation även om jag bor i Spanien, vi pratar i telefon och jag är i Sverige ganska ofta, jag är så glad över han, att han finns!

Tack igen Marielle, ha ett gott liv! Kram, Anne-Britt

2011-12-02 @ 19:47:59
URL: http://annebrittsoderberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0