Testa nytt recept på potatisgratäng

Alla brukar älska min potatisgratäng.. Den blir så gräddig å go.. ;)
Men idag ska jag lägga till en sak i den.. Kantareller.. :)

Detta är mitt recept och hur jag gör det!! =D
Kör på egna mått så ni får uppskatta hur mkt ni själva vill göra!!

Jag kör alltid på en stor form så min sambo får ett par matlådor sen tkr jag att
gratängen e goare dan efter när den fått stå å dra sig lite.. =D

Jag har i

*Vispgrädde, så fet grädde som möjligt ju goare blir det.
*Gul lök och purjolök.
*Salt, pepparmix.
*Massa riven ost både i och över

Jag kokar alltid upp potatisen med grädden och kryddorna i en stor kastrull
innan jag lägger in det i ugnen. Blir mkt goare och gräddigare.. ;)
Å ett plus är att den blir snabbare klar i ugnen..

Så idag får vi se hur det blir med smör och knaperstekta kantareller över med
ett lager ost på.. =D Jag återkommer med svaret!! =)

Hur gör ni eran potatisgratäng? Andra ingredienser? På annat sätt? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0